#saracyklar

Jag cyklar för att vi ska bli medvetna om världen. Du och jag som lever här ska lyfta ögonen och se att världen blöder. Kunskapen om det är grunden för att kunna förändra! Musikhjälpen arbetar med detta, och jag vill hjälpa dem att synas. Följ mig på min cykeltur från Vemdalen till Ed, genom musik, skog, vatten, svett, skavsår, punka, tårar, sol, asfalt, choklad, vind och glädje! Tillsammans blir vi till

Halvvägs!

Publicerad 2013-07-31 00:25:00 i Dagen Låt, Dagens Outfitt, På vägen,

Vistelsen i Orsa blev en succé även om det var sjukt tunga backar uppför.

Min telefon dör precis innan jag är i byn så jag frågar mig fram till vandrarhemmet. Är tröt och hungrig. En kvinna tittar på mig, på min cykel, vänder sig om och pekar upp för ett berg. "Där ligger vandrarhemmet du ska till". Jag ler men dör stilla inombords!

Resten av kvällen levererar! Är såklart en fantastisk utsikt över hela Orsasjön från berget. Jag duschar och traskar ner på byn. Hittar 2 trötta pizzerior vid en större väg och känner inte jättemycket för dem. 2 kvinnor går förbi och jag frågar om finare mat, blir då skickad till Campingen! På väg dit ringer Uppsalanyheter. Så roligt!

Kommer fram till campingen och där är det Allsångskväll med Hr Moreus! Så fint! Min tonårs idol Patrik Isaksson gästar även scenen och just då finns det inga ord för min lycka och glädje!
Kramas med Kalle och traskar sedan hem i sommarkvällen!


Dem som ägde vandrarhemmet var ett par riktiga stjärnor! Så mysiga och välkomnande! Fick den bästa frukosten med hjortronsylt och nyplockade blåbär och hallon! Tårar rann still ner i min gröt. Tårar av tacksamhet, för att jag kan göra detta, för alla som bär mig och för livet som alltid kan förvåna!

Cyklingen i dag har gått fint. 2 snabba timmar på morgonen med en paus för ännu en intervju nu från Nya Wärmlands tidningen! Blir så glad.

Lunch på ett gästgiveri innan Johannisholm där ett tyskt par jobba. Också dem väldigt fina och intresserade, för att sen cykla i 2 timmar spöregn! Gick ändå väldigt bra!

Blöt men glad kom jag fram till Malung och här bor jag i Evelinas (syster) lägenhet!

Nu sova!
Dagens låt:
http://open.spotify.com/track/6jIY4R962JSwvXzMlty0ud


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara Sundlo

Jag är en människa, 26 år, pluggar till präst, tränar en del, gråter ibland, gillar choklad, tappar orken, bakar gärna en kaka, är fylld med energi, badar i främmande sjöar och brottas med livet precis som alla andra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela